Αναρτήθηκε από: olpnek | Φεβρουαρίου 26, 2014

«Φωτογραφικές» αλλαγές στη Προκήρυξη του ΟΛΠ


olp-286x230Με «φωτογραφικές» διατάξεις της τελευταίας στιγμής εισάγεται, το πρωί της Τετάρτης, για συζήτηση στην Διαρκή Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής το σχέδιο πρόσκλησης για την υποβολή εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την απόκτηση πλειοψηφικής συμμετοχής στο μετοχικό κεφάλαιο της ΟΛΠ ΑΕ.
Το τελικό σχέδιο διανεμήθηκε, την Τρίτη, στα κόμματα ενώ μέχρι τότε όπως είχε γράψει αναλυτικά το Pireas2day.gr (για να διαβάσετε την σχετική ανάρτηση πατήστε εδώ) είχε δοθεί ένα άλλο προγενέστερο.
Το νέο κείμενο, που έχει ημερομηνία 24/2, έχει περιορισμένες αλλαγές αλλά όλες είναι εξαιρετικά σημαντικές και κάποιες μοιάζουν «φωτογραφικές».
Συγκεκριμένα:
•    Προσδιορίζει, πλέον, ακρίβεια το ποσοστό των μετοχών, που θα πωληθεί και θα είναι το 67%.
•  Συντομεύεται οι χρόνοι των διαδικασιών και ορίζεται ότι οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να υποβάλουν εκδήλωση ενδιαφέροντος έως και 45 ημέρες μετά την ημερομηνία της πρόσκλησης (ήταν 90 ημέρες) ενώ ορίζεται ότι οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλουν διευκρινιστικά ερωτήματα έως και 30 ημέρες μετά την πρόσκληση (ήταν 75 ημέρες).
Με δύο λόγια η διαδικασία συντομεύεται περίπου κατά 45 ημέρες, προφανώς για να απομακρυνθεί από τον χρόνο των ευρωεκλογών.
• Λεπτομέρεια (;) ως υπεύθυνος επικοινωνίας ορίζεται εκπρόσωπος μόνο της Morgan Stanley ενώ έχει απαλειφτεί από το κείμενο εκπρόσωπος της Τράπεζας Πειραιώς.
•    Προστέθηκε παράγραφος, η οποία ορίζει ότι στην Δεύτερη Φάση της Διαδικασίας, στην οποία θα κληθούν οι ενδιαφερόμενοι να καταθέσουν δεσμευτικές προσφορές θα καθοριστούν 7 σημαντικές τροποποιήσεις στη Σύμβαση Παραχώρησης του Λιμανιού του Πειραιά, υπογράφτηκε το 2002 ανάμεσα στον ΟΛΠ και στο Δημόσιο.

Οι τροποποιήσεις αυτές θα καθοριστούν μετά από αναδιαπραγμάτευση προφανώς μεταξύ του υποψήφιου επενδυτή (ή των υποψήφιων επενδυτών) και του ΤΑΙΠΕΔ και θα γίνουν- όπως αναφέρεται- με σκοπό:
1) Να εισαχθούν περισσότερο λεπτομερείς παράμετροι και προδιαγραφές σχετικά με τις τρέχουσες υποχρεώσεις του ΟΛΠ να παρέχει, φιλοξενεί ή/ και υποστηρίζει μια πλήρη σειρά από λιμενικές υπηρεσίες και δραστηριότητες εντός του Λιμένος Πειραιώς.
2)Να διατηρηθεί η θέση και ο ρόλος του Λιμένος Πειραιώς και να επιτηρηθεί η κεφαλαιώδης εθνική σημασία του ως κύριου θαλάσσιου λιμένα, που συνδέει την ηπειρωτική Ελλάδα με τα νησιά του Αιγαίου.
3)Να ενθαρρυνθεί η επένδυση προκειμένου να βοηθηθεί η αναζωογόνηση των περιοχών/ δραστηριοτήτων κατασκευής και επισκευής πλοίων.
4)Να στηριχτεί η ισόρροπη ανάπτυξη των διαφόρων λειτουργιών και δραστηριοτήτων εντός του Λιμένος Πειραιώς
5)Να προσδιοριστεί λεπτομερώς η κατάλληλη διαδικασία για τον καθορισμό και την έγκριση από το Ελληνικό Δημόσιο των τιμολογίων που σχετίζονται με τις δραστηριότητες ακτοπλοΐας, λαμβάνοντας υπόψη τις εθνικές, κοινωνικές και δημογραφικές παραμέτρους.
6)Να προκύψουν κατάλληλα κίνητρα και μηχανισμοί αναπροσδιορισμού που να καθορίζουν τα επίπεδα των χρηματικών ανταλλαγμάτων παραχώρησης καταβλητέα από τον ΟΛΠ στο Ελληνικό Δημόσιο.
7)Να συμφωνηθούν συγκεκριμένες επενδύσεις στο λιμάνι του Πειραιά.

Το τελευταίο στοιχείο ενδιαφέρει άμεσα την Cosco καθώς όπως έχει διαφανεί επιθυμεί να συνυπολογιστεί στο τίμημα το κόστος των επενδύσεων, που αναλαμβάνει να κάνει με το «φιλικό διακανονισμό» εφόσον εγκριθεί από την Βουλή και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.  Ενδέχεται, δε, η κινέζικη εταιρεία να ζητήσει να συνπολογιστεί στο τίμημα και το κόστος των επενδύσεων, που έχει ήδη κάνει.
• ‘Άλλαξαν τα κριτήρια της τεχνικής επάρκειας σε μια εμφανή προσπάθεια να μείνουν εκτός ενδιαφερόμενοι, που δεν πληρούν τα προηγούμενα πιο «χαλαρά» κριτήρια.

Έτσι, ορίστηκε ότι κάθε ενδιαφερόμενος θα πρέπει να έχει δημιουργήσει στην διάρκεια των τριών τελευταίων ετών τουλάχιστον δύο τερματικούς σταθμούς, οι οποίο εμφάνισαν:
1)Συνολική ετήσια κίνηση τουλάχιστον 1.500.000 TEU (ήταν 1.000.000 ΤΕU) για όλους τους τερματικούς σταθμούς και τουλάχιστον ένα σταθμό εμπορευματοκιβωτίων με ετήσια κίνηση 750.000 TEU ή περισσότερο (ήταν 500.000 TEU).
Ή εναλλακτικά:
Έναν τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων με ετήσια κίνηση τουλάχιστον 750.000 TEU (ήταν 250.000 TEU) και δραστηριότητες τερματικών σταθμών ακτοπλοϊας/ κρουαζιέρας με συνδυασμένο όγκο 400.000 (ήταν 200.000) μονάδων RoRo/ οχημάτων ή 1.000.000 επιβατών και άνω (ήταν 500.000).
• Τέλος, απαλείφτηκε η πρόβλεψη ότι οι συμμετέχοντες θα πρέπει να πληρούν τα πρότυπα ISO ή ισοδύναμα για την Διαχείριση Ποιότητας και την Περιβαλλοντική Διαχείριση (σ.σ. άραγε η Cosco  δεν διαθέτει τέτοιες πιστοποιήσεις;)

Πηγή: pireas2day

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Kατηγορίες

Αρέσει σε %d bloggers: