Αναρτήθηκε από: olpnek | Οκτώβριος 23, 2015

Ψυχρή… συνάντηση Δρίτσα- φορέων για τον ΟΛΠ


6-11-2014

Σε… πολικό κλίμα έγινε, το μεσημέρι της Πέμπτης, συνάντηση του υπουργού Ναυτιλίας Θοδωρή Δρίτσα με τους εκπροσώπους των εργαζόμενων στο λιμάνι και της Αυτοδιοίκησης για το «καυτό» θέμα της πώλησης του ΟΛΠ.

Ενδεικτικό του κλίματος είναι- όπως έλεγαν στο Pireas2day.gr συμμετέχοντες στη σύσκεψη- ότι ο κ. Δρίτσας δεν αντάλλαξε ούτε χειραψία με τον παριστάμενο πρόεδρο της Λαϊκής Ενότητας, Παναγιώτη Λαφαζάνη ενώ πολλές φορές συνδικαλιστές διέκοψαν, με ένταση, τον υπουργό καλώντας τον να θυμηθεί τις προηγούμενες δεσμεύσεις του….

Όμως και στην… ουσία της συζήτησης δεν φάνηκε ο υπουργός έτοιμος να απαντήσει σε κρίσιμα ζητήματα, που του τέθηκαν κυρίως σε σχέση με τα εργασιακά.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο κ. Δρίτσας είπε πως θα γίνει προσπάθεια ώστε πριν από την παραχώρηση να υπογραφεί μια νέα διετής Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, ώστε να κατοχυρωθούν μέχρι το 2019 οι εργασιακές σχέσεις και πρόθεση της κυβέρνησης είναι να εξασφαλιστούν οι θέσεις εργασίας, χωρίς, ωστόσο, να έχει αποσαφηνιστεί πως μπορεί να γίνει αυτό και εάν το αποδέχονται οι επενδυτές.

Κατά τα άλλα ο υπουργός παρέπεμψε στο υπουργείο Οικονομικών για το θέμα των φοροαπαλλαγών που απολαμβάνει η Cosco και έχουν μπει στο «στόχαστρο» της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ενώ δήλωσε άγνοια για το θέμα της προσφυγής, που έχει γίνει από την Ελλάδα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για να ανατραπεί η απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που ζητάει να επιστρέψει στο κράτος η κινέζικη εταιρεία τα χρήματα.

Από εκεί πέρα, ο υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας:
•    Επανέλαβε ότι η διαδικασία ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ αποτελεί μνημονιακή υποχρέωση και εάν στην αξιολόγηση δεν έχει σημειωθεί πρόοδος, δεν θα εκταμιευτεί η δόση, με ότι αυτό συνεπάγεται. Σε αυτό το πλαίσιο, κάνει- όπως είπε- και ο ίδιος προσπάθειες για να εξαιρεθούν κρίσιμες εκτάσεις από την παραχώρηση.
•    Σε ότι αφορά τις εξαιρέσεις, είπε ότι είναι «ανοιχτό» το θέμα του πορθμείου Περάματος- Σαλαμίνας και για τη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη πως οι επενδυτές δηλώνουν ενδιαφέρον να παραμείνει ως δραστηριότητα.
•    Για χρονοδιάγραμμα των επόμενων ενεργειών ότι θα κατατεθούν στις αρχές Δεκεμβρίου δεσμευτικές προσφορές, πως θα προωθηθεί στη Βουλή ένα νομοσχέδιο για τη σύσταση δημόσιας αρχής (σ.σ. σύμφωνα με το Μνημόνιο αυτό πρέπει να έχει γίνει μέχρι το Μάρτη του 2016) και πως είναι έτοιμο ένα Προεδρικό Διάταγμα για θέματα της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων.

Συνδικαλιστές έλεγαν, μετά το τέλος της συνάντησης, ότι αποκόμισαν την αίσθηση πως η διαδικασία έχει ακόμα πολλά «ανοιχτά» θέματα και δεν μπορεί να έχει ολοκληρωθεί η επιδιωκόμενη πώληση νωρίτερα από το 9μηνο του 2016.

Τι έγινε στο Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΛΠ

Σύμφωνα, πάντα, με πληροφορίες το θέμα της νέας Σύμβασης Παραχώρησης συζητήθηκε και στο ΔΣ του ΟΛΠ, όπου ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Γιάννης Κούβαρης ερωτηθείς από εκπροσώπους των εργαζόμενων αρνήθηκε ότι έχει πάρει θέση υπέρ της παραχώρησης σε ιδιώτες του παράκτιου μετώπου των Λιπασμάτων και της Πολιτιστικής Ακτής, όπως έχει ειπωθεί από το ΤΑΙΠΕΔ και όπως είπε αναμένει διάψευση από το Ταμείο.

Από εκεί και πέρα, ο ίδιος είπε ότι όταν φτάσει στον Οργανισμό η νέα Σύμβαση Παραχώρησης θα ακολουθηθούν όλες οι προβλεπόμενες διαδικασίες πριν πάει στη Βουλή για κύρωση.

Συγκεντρώσεις και πορεία

Η συνάντηση των εκπροσώπων εργαζομένων και φορέων έγινε αφού έφτασαν έξω από το υπουργείο Ναυτιλίας συγκεντρωμένοι εργαζόμενοι στην πλατεία Καραϊσκάκη και εκπρόσωποι της Αυτοδιοίκησης, που είχαν συγκεντρωθεί στο Δημαρχείο Κερατσινίου- Δραπετσώνας.

Οι πορείες δεν είχαν την αναμενόμενη μαζικότητα λόγω της σφοδρής βροχόπτωσης, που επικράτησε εκείνη την ώρα. Ωστόσο, ένας μεγάλος αριθμός εργαζομένων και κατοίκων έφτασαν στο υπουργείο με οχήματα ενώ ήδη είχε ξεκινήσει η συνάντηση με τον υπουργό Ναυτιλίας.

Σε αυτή την συμμετείχαν ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ) Γιώργος Γεωργακόπουλος και ο γενικός γραμματέας της Ένωσης Λιμενεργατών ΟΛΠ Γιώργος Γώγος καθώς και άλλα μέλη των διοικήσεων των δύο συνδικαλιστικών οργανώσεων.

Επίσης, συμμετείχαν ο Αντιπεριφερειάρχης Πειραιά Γιώργος Γαβρίλης, οι δήμαρχοι Κερατσινίου – Δραπετσώνας, Χρήστος Βρεττάκος, και Περάματος, Γιάννης Λαγουδάκης, η δημοτική σύμβουλος Πειραιά από την παράταξη «Το Λιμάνι της Αγωνίας» Μαρία Σταθάκη, ο πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Πειραιά Νίκος Ξουράφης, ο πρόεδρος της Λαϊκής Ενότητας, Παναγιώτης Λαφαζάνης και ο πρώην βουλευτής, Στάθης Λεουτσάκος, εκπρόσωποι των ναυπηγοεπισκευαστών κ.α.

«Το Λιμάνι του Πειραιά είναι η καρδιά των πόλεων μας», δήλωσε ο Δήμαρχος Χρήστος Βρεττάκος, τονίζοντας ότι «όπως έχει αποδειχθεί με την COSCO, ιδιωτικοποίηση στο Λιμάνι σημαίνει λιγότερα έσοδα για το δημόσιο, πλήρη αδιαφάνεια και ασυδοσία, εργασιακό κάτεργο και απολύσεις. Αυτά αφορούν τις πόλεις μας που κατά προτεραιότητα υφίστανται το κοινωνικό, περιβαλλοντικό και οικονομικό κόστος.  Εμείς, διεκδικούμε ένα δημόσιο Λιμάνι που θα παίξει τον σημαντικό αναπτυξιακό του ρόλο για να βρούμε διέξοδο από την κρίση προς όφελος του λαού», ενώ κατέληξε υπογραμμίζοντας ότι  «ο Δήμος Κερατσινίου – Δραπετσώνας θα συνεχίσει τον αγώνα με κάθε πρόσφορο μέσο».

Τα ρυμουλκά

Την ίδια ώρα η Ένωση των Πλοιοκτητών Ρυμουλκών & Ναυαγοσωστικών Πλοίων σε ανακοίνωσή της εκφράζει την ανησυχία του κλάδου σχετικά με τις εξελίξεις που αφορούν την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών του Οργανισμού Λιμένα Πειραιά και του Οργανισμού Λιμένα Θεσσαλονίκης.

Στην ανακοίνωση, η Ένωση σημειώνει τα εξής:
α) Δεν έχει αποσαφηνισθεί μέχρι σήμερα ποιος θα είναι ο φορέας και με ποια νομική μορφή ο οποίος θα αναλάβει την παροχή των λιμενικών υπηρεσιών προς όλους τους χρήστες του λιμανιού και αδιακρίτως, όταν θα τελεσθεί η μεταβίβαση του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών της Ο.Λ.Π. Α.Ε. και της Ο.Λ.Θ. Α.Ε. στον τελικό αγοραστή/πλειοδότη. Θεωρούμε απαραίτητο να προβλεφθεί η ύπαρξη αρχής λιμένα (port authority) που θα αναλάβει το ρόλο αυτό.  
β) Υπάρχει επίσης μια σειρά θεμάτων που σχετίζονται με τη διασφάλιση των δικαιωμάτων των χρηστών των λιμένων και την αποτροπή μονοπωλιακής διαχείρισης, λειτουργίας και εκμετάλλευσης του λιμένα Πειραιά και του λιμένα Θεσσαλονίκης από τους αγοραστές/πλειοδότες.

«Τα θέματα αυτά θα πρέπει να διευκρινισθούν, να ρυθμισθούν σύμφωνα με τις αρχές της διαφάνειας και της ελεύθερης πρόσβασης των χρηστών και βεβαίως να καταστούν γνωστά στην ναυτιλιακή κοινότητα πριν την περάτωση της διαγωνιστικής διαδικασίας.
Η Ένωσή μας – όπως και στο παρελθόν έπραξε επί συγκυβέρνησης Ν.Δ. & ΠΑ.ΣΟ.Κ. – καλεί την κυβέρνηση και τον αρμόδιο φορέα ΤΑΙΠΕΔ να προχωρήσουν σε ευρεία και διαφανή διαβούλευση και με τους ναυτιλιακούς φορείς, όπως έγινε με την Περιφέρεια και τους όμορους του Πειραιά Δήμους, πριν την ολοκλήρωση  των διαδικασιών πώλησης των ΟΛΠ. Α.Ε. και Ο.Λ.Θ. Α.Ε.», κατέληξε η ανακοίνωση.

Πηγή: Pireas2Day

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Kατηγορίες

Αρέσει σε %d bloggers: