Αναρτήθηκε από: olpnek | 4 Νοεμβρίου, 2012

Η παραχώρηση- μοντέλο στην Cosco και άλλες ιστορίες…


Image

του Σταύρου Μαλαγκονιάρη

Το τελευταίο διάστημα, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, η παραχώρηση της προβλήτας ΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά στην Cosco έρχεται στην επικαιρότητα, συνήθως, βέβαια, με θετικά έως διθυραμβικά σχόλια….

Φυσικό! Η Νέα Δημοκρατία, που αποτελεί την κυβερνητική πλειοψηφία την προβάλει ως παραχώρηση- μοντέλο, το ΠΑΣΟΚ μπορεί αρχικά να αντιδρούσε αλλά πλέον έχει δει «το φως το αληθινό», η Δημοκρατική Αριστερά του Φώτη Κουβέλη υποστηρίζει  τις… καλές ιδιωτικοποιήσεις και διάφορα ποικιλώνυμα συμφέροντα «λιγουρεύονται» κάποια συνεργασία με τον πανίσχυρο κινέζικο κολοσσό.

Άρα υπάρχουν όλα τα «συστατικά» για ενθουσιώδη σχόλια σε ομιλίες, άρθρα, τοποθετήσεις….

Βέβαια, θα πει κανένας: Και ποια ιδιωτικοποίηση να παρουσίαζαν για να πείσουν τον κόσμο για την ανάγκη του επερχόμενου ξεπουλήματος;

Των ναυπηγείων Σκαραμαγκά, που για να περάσει επί κυβέρνησης Σημίτη, στα χέρια της γερμανικής HDW δόθηκαν τόσες κρατικές ενισχύσεις, οι οποίες είχαν ως αποτέλεσμα βαριά καταδίκη της χώρας και των ναυπηγείων από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, με δραματικές συνέπειες για όλη τη ναυπηγική βιομηχανία;

Της διώρυγας της Κορίνθου, που έγινε επί κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ, στηρίχτηκε από τη ΝΔ του Κ. Καραμανλή, μέχρι να εγκαταλειφθεί σε πολύ άσχημη κατάσταση από την αγγλική εταιρεία Sea Container;

Ή της «Ολυμπιακής», που έγινε από την κυβέρνηση Καραμανλή, με τεράστιο κόστος για τον κρατικό κορβανά για να καταλήξει μετά από ένα διάστημα παραμονής στα χέρια του κ. Βγενόπουλου στην «αγκαλιά» της Aegean του κ. Βασιλάκη για να δημιουργηθεί ένα… τέλειο ιδιωτικό μονοπώλιο;

Βέβαια, τα ιδιωτικά μονοπώλια δεν… στεναχωρούν τους θιασώτες αυτής της πολιτικής, τα κρατικά- όταν υπήρχαν- τους… αγανακτούσαν.

Γι’ αυτό και να θυμίσουμε ότι ο αρχικός στόχος της κυβέρνησης Καραμανλή ήταν να δοθεί όλο το ΣΕΜΠΟ του Πειραιά στην Cosco.

Όμως, οι αντιδράσεις ήταν μεγάλες και ποικίλες. Ο δύσμοιρος τότε υπουργός Ναυτιλίας Μ. Κεφαλογιάννης άκουσε τα… εξ αμάξης και αντικαταστάθηκε για να έρθει στο υπουργείο Ναυτιλίας ο Γ. Βουλγαράκης και να προχωρήσει το plan B της παραχώρησης στην κινέζικη εταιρεία της προβλήτας ΙΙ.

Δύο χρόνια μετά από την εγκατάσταση της Cosco, στις 31/10 και ενώ έχει βγει στον «αέρα» η έρευνα της Κομισιόν για τα φορολογικά και άλλα προνόμια που δόθηκαν στην κινέζικη εταιρεία για να δεχθεί να πάρει και να λειτουργήσει μόνη της μια ολόκληρη προβλήτα (σ.σ πράγμα που σημειωτέον δεν είχε την… τύχη να αποκτήσει σε κανένα άλλο μέρος του κόσμου) εμφανίστηκε στο «Έθνος» ένα άρθρο του πρώην υπουργού της κυβέρνησης του τραπεζίτη Λ. Παπαδήμου, Παντελή Καψή, που ούτε λίγο ούτε πολύ εμφάνιζε να υπάρχει στον Πειραιά ένας… παράδεισος και δεν το ξέρουμε.

Ακόμα και ότι απασχολούνται 1.000 εργαζόμενοι στην προβλήτα της Cosco γράφει ο πρώην υπουργός ενώ οι ίδιοι οι εκπρόσωποι της κινέζικης εταιρείας ενημερώνοντας αντιπροσωπεία των Ελλήνων βουλευτών την 1η Δεκεμβρίου 2011 έλεγαν ότι απασχολούνται 700, άσχετα εάν στη συνέχεια αποκαλύφθηκε ότι στην κατάσταση που είχε δοθεί στην Επιθεώρηση Εργασίας αναφέρονταν μόλις 239!!! (για να διαβάσετε το σχετικό ρεπορτάζ πατήστε εδώ).

Όμως, ας δούμε και τα οικονομικά αποτελέσματα της…. παραχώρησης- μοντέλο. Δύο- τρία πράγματα είναι αρκετά:

1. Ο ΟΛΠ είχε έσοδα από το ΣΕΜΠΟ 110 εκ. ευρώ έσοδα ετησίως. Έναντι αυτών ο ΟΛΠ, με βάση τη σύμβαση παραχώρησης, λαμβάνει ενοίκιο έσοδο 23 εκ. ευρώ ετησίως, το οποίο μάλιστα με την τελευταία «φιλική διευθέτηση» μειώθηκε κατά 4 περίπου εκ. ευρώ.
2. Η COSCO είχε δεσμευτεί να φέρει εξοπλισμό στην προβλήτα ΙΙ και άλλωστε με αυτόν δουλεύει εκείνη. Σε 35- 40 χρόνια που θα φύγει ο εξοπλισμός θα είναι απλά παλιοσίδερα (σ.σ. Πολύ θα ήθελα, λοιπόν, να ήξερα ποιο το όφελος του Δημοσίου από τον όποιο εξοπλισμό έφερε η κινέζικη εταιρεία)…
3. Όσα κοντέϊνερ και να έχει η προβλήτα της Cosco δεν συντρέχουν λόγοι πανηγυρισμών. Εκείνη εισπράττει. Όχι ο ΟΛΠ ούτε και το Δημόσιο.

Μάλιστα είναι γνωστό στους «παροικούντες την Ιερουσαλήμ» ότι οι εδώ εκπρόσωποι της κινέζικης εταιρείας όλο «γκρινιάζουν» και ζητάνε (και κατά κανόνα παίρνουν) όλο και περισσότερα «δώρα».

Και τώρα μπορούμε να χειροκροτήσουμε την παραχώρηση- μοντέλο. Παρακαλώ….

ΠΗΓΗ: http://www.pireas2day.gr/02,29,5524,00.aspx


Σχολιάστε

Kατηγορίες